Hoe online betalingsmethoden de handel hebben veranderd
ClubGreen | juni 2, 2021 | 0 | Bedrijven
In de wereld van vandaag eisen mensen gebruiksgemak en snelheid. Elke branche doet er dus alles aan om dat aan klanten te bieden. Dat is vooral duidelijk in de wereld van online transacties, waar de meeste sites een bouncepercentage hebben dat varieert tussen 25% en 70%. Dit betekent dat het aanbieden van supervlotte manieren van betalen essentieel is om klanten tevreden te houden.
De allereerste online overdracht vond plaats in 1994, drie jaar nadat het World Wide Web live ging, geïnitieerd door NetMarket en het Internet Shopping Network. Een jaar later openden Amazon en eBay hun virtuele deuren voor zaken, en online handel werd langzaam mainstream. In eerste instantie konden mensen alleen betalen met creditcards / betaalpassen. In 1999 introduceerde PayPal echter zijn elektronische betalingssysteem en baarde e-wallets. Tegenwoordig is het aantal digitale betaalmethoden enorm en ontwikkelt het zich voortdurend. Om de paar jaar duiken er nieuwe opties op, die de manier waarop mensen transacties uitvoeren veranderen, hun verwachtingen en smaak veranderen. In 2020 kochten meer dan twee miljard mensen online diensten of goederen, wat het aantal verkopen via e-retail op meer dan $ 4,2 biljoen bracht.
Ze hebben de voorkeur van de klant veranderd
Het lijdt geen twijfel dat online betalingsverwerkers de klantervaring continu verbeteren. Beveiliging is een grote zorg voor alle online shoppers. Daarom hebben providers de afgelopen jaren hun spel opgevoerd door fraudebestrijdingsmaatregelen in te voeren, verdachte transacties te weigeren, financiële gegevens te versleutelen en veilig op te slaan, betalingsautorisatie aan te vragen en meer. De meeste van deze procedures gebeuren automatisch, zonder dat dit voor de gebruikers rust, die onmiddellijke meldingen krijgen over elke activiteit met betrekking tot hun online betaalrekening.
Er is steeds minder behoefte aan handmatige processen en dit gemak heeft geleid tot veranderde verwachtingen over de onmiddellijkheid van geldoverdrachten en de veiligheid ervan. Deze elektronische betalingssystemen bevatten ook loyaliteitsprogramma’s en marketingmogelijkheden voor partners. Daarom verwachten klanten nu iets uit hun gebruik te halen en hebben ze extra redenen nodig om één betaalmethode te kiezen boven vele andere alternatieven.
Digitale betalingen hebben online gokken opnieuw gedefinieerd
Online gokken verscheen twee jaar nadat de eerste internettransactie plaatsvond. De industrie begon zich onmiddellijk in een indrukwekkend tempo uit te breiden. Toch duurde het tot de uitvinding van de smartphone en de wijdverbreide internetadoptie dat er een raket op zijn rug werd vastgebonden. Nu genereert het meer dan $ 90 miljard aan jaarlijkse inkomsten.
Uniek aan deze sector is dat deze verantwoordelijk is voor de opkomst van meerdere digitale betaalmethoden. De beroemde e-wallet Neteller werd bedacht als een methode die zich uitsluitend zou richten op online gokkers. In 2000 verwerkte het betalingen voor 85% van de wereldwijde gokhandelaren. MuchBetter is een Canadese betaalapp die speciaal is ontworpen voor de gokindustrie, en Trustly is een Zweeds merk dat casino’s zonder account heeft gemaakt. Dit zijn gokplatforms waar spelers zich niet hoeven aan te melden om slots of live tafels te spelen. Het Pay N Play systeem van Trustly faciliteert dit via de BankID van een gebruiker die zijn/haar online bankrekening koppelt aan de Trustly-service.
Cryptocurrencies bieden totale anonimiteit bij het winkelen
Digitale munten ontstonden in 2009 als open-source software, waarbij Bitcoin de eerste gedecentraliseerde valuta was. Elke crypto werkt via gedistribueerde grootboektechnologie, meestal een blockchain die dient als een transactieboek. Tegenwoordig zijn digitale valuta’s een rage, met duizenden munten die beschikbaar zijn voor gebruik. Natuurlijk is Bitcoin de meest gevestigde en algemeen aanvaarde, met Ether op de hielen, die elk jaar aan kracht wint.
Ondanks snelle overdrachten, is de andere grote aantrekkingskracht van deze munten de anonimiteit die ze bieden. Alle overdrachten waarbij ze betrokken zijn, zijn volledig anoniem en toch volledig traceerbaar / transparant. Gebruikers kunnen een crypto-portemonnee / -adres vasthouden zonder iets over hun identiteit in dat stukje software te onthullen. Er is geen centrale financiële instelling die weet wie wat wanneer heeft gekocht.